Retur av varer

 

Krav til tilstand

For at vi skal kunne ta varer i retur, må de være i sin orginale forpakning, uten nruksmerker, så vi kan videreselge produktet. Er forpakningen brutt, ødelagt eller mangler, er det ikke mulig med retur.  Det samme gjelder om produktet har bruksmerker. 

 

Angrerett

Angrerett er en lovbestemt rett man for i henhold til angrerettloven. Hovedprinsippet i angrerettloven er at den kun gjelder ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted til forbruker fra næringsvirksomhet. Tanken bak dette er å gi forbruker ekstra beskyttelse når denne kan føle seg overlumpet av en selger. Angrerettloven gjelder f.eks. ved kjøp på messer, postordre, telefonsalg og ikke minst kjøp på internett. Det er en rekke unntak blant annet er det ikke angrerett ved kjøp utenfor fast utsalgssted ved total kjøpesum på under kr 300,-, kjøp på automat, auksjonssalg m.m. Angreretten gjelder heller ikke dersom selger oppsøker kjøper etter kjøpers utrykkelige anmodning. Angreretten er lovbestemt i angrerettloven og er ufravikelig, det vil si at det ikke kan avtales dårligere betingelser for forbrukeren enn det som går frem av loven.

 

Hvordan går jeg frem når jeg ønsker å returnere varer?

 

Hvis du ønsker å returnere varer av en eller annen årsak, gjøres dette ved å gå inn i kundesenter. Finn frem ordren du ønkser å returnere varer fra, og opprett en retur. Når denne er registrert, kan varene sendes til oss - Husk å merk sendingen med returordrenummer. Det ligger en brukerveiledning på hvordan dette gjøres via nettsidene til venstre.

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.