Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Reklamasjon

 

Få ting er mer irriterende enn når noe ikke fungerer som forventet, så det vil vi hjelpe med. På disse sidene skal du finne svar på det meste når det gjelder feil på produktene vi leverer og hvordan det kan løses. 

 

Er det reklamasjon eller reparasjon?

Reklamasjon er produksjonsfeil, og ikke normal slitasje eller feil som er foråsaket av feil bruk. Da blir det reparasjon, som i de fleste tilfeller du kan gjøre selv eller må ordne opp i selv. Fabrikasjonsfeil er at limingen går opp i skjøtene på liggeundrerlaget, eller at sømmene rakner på teltet. At liggeunderlaget lekker fra et hull i det eller at nettingen i innerteltet får en rift, er reparasjon. Så dette må du finne ut av før du krever reklamasjon, for vi har rett til å ta betalt for tid brukt hvis en reklamasjon viser seg å være forårsaket av feilbruk og ikke er fabrikasjonsfeil. 

 

 

Reparasjon
 

Hvem skal jeg henvende meg til?

Du skal alltid henvende deg til de du kjøpte produktet av. Har du kjøpt produktet fra Varri As, skal henvendelsen til oss. Har du derimot kjøpt det et annet sted, må du ta kontakt med det stedet du kjøpte den.

 

Hvordan håndteres en reklamasjon?

Når du reklamerer på et produkt, har leverandøren rett til å forsøke å rette feilen to ganger før de er pliktig til å erstatte produktet med et nytt eller gi pengene tilbake. Dette skal skje innen rimelig tid. Rimelig tid er jo et relativt begrep og kan oppfattes forskjellig fra person til person, men baserer seg på at det skal ikke være til vesentlig ulempe for deg. Det at du ikke får dra på tur til helgen er ikke vesentlig ulempe for deg, men at du ikke får dra på en ekspedisjon som har vært planlagt i lang tid og som koster masse penger, er en vesentlig ulempe.

 

Opprette en reklamasjon

Dersom du mener du har krav på reklamasjon har du to alternativer:

 

1. Har du kjøpt produktet av noen andre enn fra Varri, ta kontakt der du handlet produktet og få hjelp der. Dersom det er en klar reklamasjon løser butikken saken på stedet.

 

2. Har du kjøpt produktet av Varri, opprett en reklamasjon ved å sende mail til service@varri.no. Vi behandler saken så fort vi kan og gir deg beskjed. Jo bedre du beskriver og dokumenterer feilen, jo fortere går prosessen.  

 

Du må sende e-post og få svar, før du sender varen, slik at vi har opprettet en sak og vet hva det gjelder når vi mottar varen. Legg ved saksnummer du har fått av serviceavdelingen når de svarer på saken din.


Reklamasjoner sendes til:

Varri AS

Hasleveien 15E

0571 Oslo